Sunday, December 21, 2008

Selamat Pengatin Baru "Nur Sakinah & Shamsul Ery"

Hmm....akhirnya...bak kata fatin a.mesul berjaya menjadi perampas k.kinah dari teratak usang fatin..hehehe.. Hmm....diberi kesempatan menjadi tetamu k.kinah awal sehari..sebagai PA die..Facial kaunseler.. manager utk proses aqad nikah..haa..paling penting..mak andam..hehe..aku n adik aku Pjah..dgn tanpa rela pergi menjadi mak andam..sbb rayuan k.kinah dgn muka sekupang.. 3 minggu b4 her wedding.."cbah..bolehlaa...awak comei.." akhirnya hanya kerana perkataan comei yg nampak sgt ikhlas dr k.kinah..hehehe..aku n pjah xdpt menolak permintaan dia..walaupun x pro..kami buat semampu mungkin..tgklaa kat gambar tu..yg penting make up tu nampak cantik dlm gambar..hehehe...sorang touch muka..touch tudung..touch baju..taouch la smuanya utk pengantin..alhamdulillah..agak kelam kabut.. tp..oklaa..idea aku yg melimpah ruah utk k.kinah dapat digunakan..hehehe..tetiba semangat nk jd PA pengantin..yg part x bestnya..ketibaan kami terpaksa dijemput sbb kami mengalami kesesatan yang nyata..sedaq2 ada depan gunung..hehe..tolon3x..xtau nk patah balik cmana..yg paling best malam sebelum hari aqad..aku dgn gigihnya menginaikan k.kinah yg tanpa rela kena pakai inai..hahaha.. kejam cikit..pastu mentimun kan die menmaskkan dia..hahaha..semualaa..PA paling agresif..paksa pengantin..and dat is the best moment for me helping k.kinah who always be my kakak yg suka gelak bila tgk aku nangis..haha..sbb tu aku agresif..(balas dendam)..hehe..n ni semua gambar yg aku sempat amik sepanjang hari ni..yang important part..gambar aku n pjah xdak seketui pun..dlm kamera k.kinah rasanya..so..i hev to ask for it..dari zahid or k.linda..or a.fahmy.. hmm.. lupa..part yg best jgak..k.kinah kena warning ngan i masa nk sampai masjid..suh die diam jgn ckp sampai lepas nikah..n kena warning ngan pijah pasal jgn sentuh muka tu dgn tisu..hehe.. kami adik beradik yg garang..muahaha..but we can work in a team..hmm..leh bukak kedai ni pjah..jom..p belajar bidang tuh..bukak butik..ishh..kedai buku pun aku nk bukak..yg mana satu.. pilihan daku..hehehe...yg pasti harini rasa puas walaupun ade bbrp perkara yg mbuatkan aku rasa terdiam..puas sbb 2 hari utk tlg k.kinah..yg sgt comot tu..huhu.. semoga sentiasa dlm rahmat Allah..dan kekal bahagia suami isteri ni "Nur Sakinah & Shamsul Ery" sehingga ke akhir hayat.. semoga melahirkan pejuang Islam yg sentiasa membela Islam.. last but not least..hidup PA k.kinah..hehehe...





Tuesday, December 16, 2008

Hanya Hati yang suci bersih di pandang Allah..

Asy Syams 1-10

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم:

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

  1. وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا Demi matahari dan cahayanya di pagi hari,
  2. وَالْقَمَرِ إِذَا تَلاهَا dan bulan apabila mengiringinya,
  3. وَالنَّهَارِ إِذَا جَلاهَا dan siang apabila menampakkannya,
  4. وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَاهَا dan malam apabila menutupinya,
  5. وَالسَّمَاءِ وَمَا بَنَاهَا dan langit serta pembinaannya,
  6. وَالأرْضِ وَمَا طَحَاهَا dan bumi serta penghamparannya,
  7. وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا dan jiwa serta penyempurnaannya (ciptaannya)
  8. فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا maka Allah mengilhamkan kepada jiwa itu (jalan) kefasikan dan ketaqwaan,
  9. قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا sesungguhnya beruntunglah orang yang mensucikan jiwa itu,
  10. وَقَدْ خَابَ مَنْ دَسَّاهَا dan sesungguhnya merugilah orang yang mengotorinya.
Setelah membaca surah ini dengan sepenuh perhatian beserta maknanya..terasa urat saraf di kepala otakku seperti bergegar..Cerebrospinal fluid (CSF) mula melaui subarachnoid space di otakku mungkin dgn kelajuan 80km/jam..bergetar arachnoid mater dan pia mater diotak.. cuba menahan air mata..betapa hinanya aku kerana tidak pernah memahami erti penciptaan Maha Pencipta..Salur darah dijantungku mengembang mengecut dgn laju..lebih dari 80 beats per minutes..darah yang mengalir dari semilunar valve ke aorta akupun mcm terseksa...hmmm...nape masih terhijab? sedangkan Allah sudah bersumpah demi matahari dan cahayanya,demi bulan,demi siang,demi malam,demi langit demi bumi, demi jiwa dan penyempurnaanya.. Allah itu Maha Suci..Maha bersih..dan hanya hati yg suci dan bersih yang layak utk menarik perhatian Allah..dan beruntung orang yg suci dan bersih hatinya..aku..kamu..dan dia???bagaimana?

Ucapan kesucian bagi nama Allah, Tuhan sarwa sekalian alam, itulah yang disebut tasbih. Dia diungkapkan di dalam salah satu zikir, yaitu Subhanallah!

Langit dan bumi pun mengucapkan kesucian bagi Allah. Dan itu dapat kita rasakan apabila kita tegak dengan sedar ke tengah-tengah alam yang di keliling kita ini. Siapa menjadikan ini semua dan siapa yang mengaturnya.. kenapa kita tidak dapat menerima setiap aturan yg ditetapkan Allah..andai kita mengaku beriman..andai hati ini bersih dan suci..kita harus akur..jadi insan yg redha dgn setiap penetapan..tangan yg menulis..mata ini lebih dekat utk melihat apa yg ditulis..

Didalam hidup kita sebagai manusia..setiap dari kita punya modal utama dalam diri untuk membawa kita kepada kesucian hati..

3 modal yang ada pada manusia

Modal

Intelligence

Fuction

Material(kebendaan)

IQ

What do I think?

Social(kemasyarakatan)

EQ

What do I feel?

Spiritual( Sahsiah)/agama

SQ

Who am i?

Bertanya itu mudah…..Jawapannya susah…

Adakah modal itu kita gunakan sebaiknya??adakah kita berjaya membersihkan hati..

"Ya Allah! Hiasilah diriku dgn penutup & kesucian. Tutuplah diriku dgn pakaian Qana'ah & kerelaan. Tempatkan aku di atas jln ini..tetapkanlah hati ini di jalanMU.."
Semoga perkongsian ini membuka hati setiap dari kita untuk mencari..apa yang selalu kita lakukan yang pernah menyakiti hati orang lain,makhluk lain atau apa sahaja yang mungkin kita tidak pernah sedar..yang mampu buatkan hati kita buta dalam menilai sesuatu yang ditakdirkan Allah..

Friday, December 5, 2008

Thinking of everything..

After a while...i think i kena jd daging kurban untuk raya haji kalini...pastu it can be devided into packets..n den ol of u "particular group" can collect it for urself...n jgn lupa amik sekali keje2 i yg bertimbun kat atas meja study i n also in my laptop...hmmmmmmmmmmmmmm... malas arrr...kalau setakat nk daging tp x mo amik keja..xyah amik apa2..haaaa...kan senang..so angkat tangan sapa nk daging n nak keja sekali..kalau majoriti cuma nk daging tp xmo amik keja.. better i xyah jd daging kurban..sbb nk kena abihkan keja....in speed manner..k lahhh..gelongzzz..

Tuesday, December 2, 2008

Nak jewang ckit..

satu ketika dulu..sorang senior.."dirahsiakan identitinya" bg aku dgr lagu ni..lagu feveret dia.. tp ntah mengapa..bertukar jd feveret aku utk suatu tempoh yg dirahsiakan..but now when i hear this song..tears....start to...girl..girl..

Lionel Richie - Hello Lyrics
I've been alone with you inside my mind
And in my dreams
I've kissed your lips a thousand times
I sometimes see you pass outside my door
Hello, is it me you're looking for?
I can see it in your eyes
I can see it in your smile
You're all I've ever wanted,
(and) my arms are open wide
'Cause you know just what to say
And you know just what to do
And I want to tell you so much, I love you ...
I long to see the sunlight in your hair
And tell you time and time again how much I care
Sometimes I feel my heart will overflow
Hello, I've just got to let you know
'Cause I wonder where you are
And I wonder what you do
Are you somewhere feeling lonely,
or is someone loving you?
Tell me how to win your heart
For I haven't got a clue
But let me start by saying, I love you ...
Hello, is it me you're looking for?
'Cause I wonder where you are
And I wonder what you do
Are you somewhere feeling lonely or is someone loving you?
Tell me how to win your heart
For I haven't got a clue
But let me start by saying ... I love you
Isteri Sholehah
Album : Munsyid : Saff One

Isteri cerdik yang solehah
Penyejuk mata penawar hati penajam fikiran
Di rumah dia istri di jalanan kawan
Di waktu kita buntu Dia penunjuk jalan
Isteri cerdik yang solehah
Penyejuk mata penawar hati penajam fikiran
Di rumah dia istri di jalanan kawan
Di waktu kita buntu Dia penunjuk jalan
Pandangan kita diperteguhkan
Menjadikan kita tetap pendirian
Ilmu yang diberi dapat disimpan
Kita lupa dia mengingatkan
Isteri cerdik yang solehah
Penyejuk mata penawar hati penajam fikiran
Di rumah dia istri di jalanan kawan
Di waktu kita buntu Dia penunjuk jalan
Nasihat kita dijadikan pakaian
Silap kita dia betulkan
Penghibur diwaktu kesunyian
Terasa ramai bila bersamanya
Dia umpama tongkat sibuta
Bila tiada satu kehilangan
Dia ibarat simpanan ilmu
Semoga kekal untuk diwariskan
Isteri cerdik yang solehah
Penyejuk mata penawar hati penajam fikiran
Di rumah dia istri di jalanan kawan
Di waktu kita buntu Dia penunjuk jalan
Dia umpama tongkat sibuta
Bila tiada satu kehilangan
Dia ibarat simpanan ilmu
Semoga kekal untuk diwariskan
(istri cerdik yang sholehah)
Dia umpama tongkat sibuta
Bila tiada satu kehilangan
(istri cerdik yang sholehah)
Dia ibarat simpanan ilmu
Semoga kekal untuk diwariskan
Isteri cerdik yang solehah
Penyejuk mata penawar hati penajam fikiran
Di rumah dia istri di jalanan kawan
Di waktu kita buntu Dia penunjuk jalan
Isteri cerdik yang solehah
Penyejuk mata penawar hati penajam fikiran
Di rumah dia istri di jalanan kawan
Di waktu kita buntu Dia penunjuk jalan

For those Who Know Me...



Monday, December 1, 2008

Aku dapat tawaran Diploma Pendidikan..hmm..


Semakan Keputusan Permohonan Kemasukan ke IPTA
NO. KAD PENGENALAN / MYKAD: 85.........
NAMA: NASEEBAH BT. YAACOB
TAHNIAH ! Anda telah berjaya ditawarkan program seperti di bawah :
KOD PROGRAM : AT09D
NAMA PROGRAM : SAINS PERTANIAN
IPTA : UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS (UPSI)
URL SURAT TAWARAN : http://student.upsi.edu.my/kemasukan/tawaran.htm
CATATAN :Calon berjaya Diploma Pendidikan perlu mencetak Surat Tawaran IPTA dan Surat Penajaan KPM (sementara) mulai 3 hingga 10 Disember 2008 manakala Surat tawaran rasmi akan dihantar oleh IPTA.
Naseebah Bt. Yaacob
Tahniah dan syabas kerana permohonan saudara/i untuk kemasukan ke Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) bagi program pengajian Diploma Pendidikan (DP) Semester 1 Tahun 2009 adalah berjaya. Saudara/i ditawarkan untuk mengikuti program pengajian Pendidikan Sains Pertanian. Butiran lengkap mengenai tarikh, masa dan tempat melapor diri adalah seperti yang dinyatakan dalam surat tawaran kemasukan. Selamat menjadi warga UPSI dan selamat menempuhi alam pengajian tinggi.

Surat Tawaran UPSI
Surat Tajaan KPM
Laman Web Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia

Nama : Naseebah Bt. Yaacob

No. K/P :85..........

TAWARAN PENAJAAN PROGRAM KHAS DIPLOMA PENDIDIKAN LEPAS IJAZAH (DPLI)DI INSTITUSI PENGAJIAN TINGGI AWAM AMBILAN 2009
Saya diarah merujuk perkara di atas dan sukacita memaklumkan bahawa anda ditawarkan untuk mengikuti program praperkhidmatan di atas dalam:
Pengkhususan:Sains Pertanian
Di:Universiti Pendidikan Sultan Idris
mulai dari 02 Januari 2009 hingga ke suatu masa sebagaimana yang diluluskan oleh Kerajaan.
2. Anda dikehendaki melaporkan diri di institusi berkenaan pada 02 Januari 2009
3. Tawaran penajaan ini hendaklah dibaca bersama Perjanjian Pendidikan Guru (PPG/DPLI-2007).
4. Tawaran penajaan ini akan terbatal dengan sendirinya jika:........ (panjanglaaa...)
Alhamdulillah...segala puji bagi Allah...Satu perasaan lega muncul harini..
Semoga keberatan akan bertukar menjadi keringanan..
Semoga yg gelap kan terang..Yang malap akan bersinar kembali..
Semoga aku akan menjadi guru yg boleh mendidik..bukan sekadar mengajar..

Sunday, November 30, 2008

Just a Hope..Nothing to tell..Promotion of MrHans..hehe

Hmm..esok dah masuk 1 Disember 2008.. bulan yang sangat aku nanti-nantikan.. dgn harapan ketemu dgn hasil yg baik.. hmm..harap dapat offer sambung Dip.Pendidikan or Kpli.. Bukan x bersyukur dgn offer kerja lain.. Cikgu jgak pun.. at Methodist college yang salib nye besor gilerr.. ntah dr mana pengetua die kenal aku pun xtaktaula.. bersungguh2 die nk aku ajar kat situ.. student yg tua dr aku pun ade gak..hm.. most of the student are foreigner.. yg dah ade degree dlm mcm2 bidang dr luar negara... hmm.. but still.. i dun know what 2 say.. really really hope dat Allah will give the best to me.. n really really hope dat the best is to continue.. in Dip.Pend or Kpli.. not teaching in dat Penang Methodist College.. it is not bcoz of the religion.. its not a big deal.. it just a hope inside of me dat nobody knows i think.. only Allah n me knows what happened till i really need it indeed... hahaha.. suddenly teringat lagu Only Hope by Mendy Moore.. Other people can say what ever they want to say..but only me myself knows better.. what is good what is bad.. which is which.. ohh noo... what happened to me??? currently r not in "well-thingking"..huh... -not in the mood-.. why i have to go through this phase for the second time in my whole 23 years life.. n frankly speaking.. i dont like to be like this... macam hidu gam.. diawangan.. tapi kalau hidu gam.. diawangan seronok.. ni diawangan yg x seronok.. hahaha.. n tetiba teringat cerita korea tadi aku tengok xtahu tajuk ape.. the song that have been sang to the heroin in that movie.. lirik die menarik hati daa.. lebih kurang camnila lirik dia.. "u r like flower that have been given to me..u r my flower..heart in heart..just one heart..beating to your sweet aroma, the aroma of your splendor..u r my beautiful flower..blossoming love..like sunset ocean blue.. i am glad i picked u.." hahaha.. jewangs gilerrr... heiii girl..what happened 2 u?? singging this jewangs song.. change it.. rockarena babe.. once in a while.. human hev to change.. huhu.. "every cloud has a silver lining".. harap harap dapat sambung daaa.... muahaha...dats it.. omelan gue di hari ini...



And nie maklumat terbaru..hasil siasatan G.T.N.... utk mira...hehehe... THIS IS PICTURES OF MRHANS (bukan hans isaac) @ MR ANIP my kezen yg comot.. umur 20..diulang.. 20tahun laa... still studying in Saint Petersburg State Marine Techncal Univesty, Rusia.. nk ym ngan die??add ym die ek: suleimanovic88 ...hehe..promotion time... muahaha..jgn marah En.kezen.. En.kezen yg simpan rahsia i..nihla dia... Setelah dirayu..gambar terpaksa diblurkann...hanya utk beberapa jam sahaja tatapan umum semalam..

Friday, November 28, 2008

Gambar cantik..

Dimana Aku??
DiSini Aku.....


SpeK BesOr Ke CanTek..Spek KeCiK ke CanTek...??
Tenssssssssseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnn..........
hmmm...xterluah dgn kata2...hanya Allah yang mengetahui ape yg menghantui HIDUP NI..
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....xtau nak tulis apaa...hmm.. cam kering hati ja...ya Allah..ampun kan Aku...kering sgt ni luar dan dalam...

Friday, November 21, 2008

penat dan menakutkan...

fuhhhhh....penat giler...aku kamu dan viva..sama2 penat...muahaha...nanti update...

Sunday, November 9, 2008

Madah sentimental dari Ireana Yusra..

Tetibaja pepagi buta ireana fwd mesej kat aku.. paham dah kalau dpt mesej di awal pg or nak ke tgh malam.. ni mesej mesej yang difwdkan.. sedap gak.. n terkesan la jgak.. makin pandai menulis kawanku yg sorang ni.. nanti balikdari france bleh siap 2 or 3 cerpen plak kot.. the must.. huhu.. ol d best 2 u dear fren.. semoga langkah kaki diiringi keberkatan.... kepulanganmu membawa perubahan.... dirimu tidak lagi terbeban dgn unsur2 yg menyusahkan itu.. huhu.... pergi dgn azam baru pulang dgn wajah ceria... tinggalkan deritamu disana... hahaha.. ucapan jewangs utk ireana..

Apalah ada pd gunung yang gah,jika pasiran d'pantai d'taburkan..
Apalah ada pd langit awan yg tinggi,jika daunan rumput dipijak tinggalkan..
Apalah ada pd ombak lautan,jika sungai tenang d'kocakkan..
Apalah ada pd yg d'kejar,jika diri d'lari anakkan..
Harapkan pagar, pagar makan padi,harapkan dia kita yang rugi..
Bangun bangkit sahabatku sekalian!
Celikkan mata, jernihkan hati..
dun let anyone b da priority in ur life when u r juz an option in their life..huhu
-karya ireana '08-

Berkata dgn yg mahu m'dgr..
Bercinta dgn yg sudi terima..
Berkasih dgn yg sanggup bersama..
Bermesra dgn yg saling setia..
Berjauhan dgn yg tidak pasti..
Bersabar dgn segala dugaan..
Bahagia pasti sedang menanti..
ikhlaskan diri dan hati,dlm mencari redha Ilahi..
-ireana '08-