Saturday, November 8, 2008

Pencuci kereta sebut "Alhamdulillah"..KAGUM

السلام عليكم

Hmm..harini baru berkesempatan nak tulis cikit..cbok jugak harini..cbok ngemas bilik yg cam sarang tikus..muahaha..bila dh ngemas rasa almari x cukup nk simpan semua bende..lalu i pun pukul 8 pagi tepat bertolak ke tesco jelutong..hehe..cam jauhnya..sekentut jepon...haha..beli rak kecik satu untuk sumbat barang..then g tengok beberapa jenis sayur..at last beli cendawan tiram putih+ red cabsicum+ yellow cabsicum+ holland pea+ china broccoli... hm.. sok bru bleh masak sbb harini kena keluar, lgpun i sorangja.. xbestla masak utk diri sendiri.. sok nak masak sup sayur campur guna benda2 tadi.. mm.. sedapnyaaaaa... ayam goreng/ikan kembung goreng ngan sup sayur pun dh cukup menyelerakan perut i yg xleh makan pedas nih.. heh.. sedap3x.. nyum3x..

Lepas g tesco balik i g cuci keta..tuan tempat cuci tu cam dr bangla or india, staf diepun sama.. pastu semua pujuk i suh polish keta... i cakap i xde duit i nak wax jela.. sebab kesian tgk diorang.. pastu diorang panggil bos suh pujuk i polish.. pastu i ckp x bawak duit cukup ade 30ja cukup utk wax.. pastu bos die ckp.. "syukran.. Alhamdulillah3x.. xpa.. sy polish kakak punya keta.. kakak bayar 30.." dan i terdiam.. kenapa bersungguh hati die nak polish?? waktu aku nak g duduk kat seat menunggu aku dengar die ckp kat staf die.. alhamdulillahla.. rezeki Allah bagi.. dalam bahasa arab.. sambil angkat tangan cam tgh berdoa.. then amin ramai2x.. hmm.. TERKAGUM.. mungkin sebab dipagi hari aku org pertama yg masuk tempat tu n nak wax keta kat situ.. mula terfikir.. orang yang susah macam tu sentiasa sebut nama Allah.. setiap kali mendapat sesuatu.. Alhamdulillah.. xpenah jumpa org yg camtu ditempat umum.. yg sentiasa memanjatkan kesyukuran dgn setiap ni'mat.. air mata bertakung jap waktu tuh..

Aku???????? hmm.. susah or senang jarang ingat Allah... waaaaaaaaaaa.... teruk3x... aku terpegun dgn diorang sampai x sedar aku termenung punyele lama.. sampai derang dh abis polish.. hmm.. naseebah yaacob.. bersyukurlah dgn kehidupan yg Allah bagi.. xsemua yg kita nak kita akan dapat.. dan kadang2 bende yg kita xnak or xsuka, itu lebih baik utk kita.. hmm.. kenyataan yg setiap dr kita harus terima dgn hati yg redha.. semoga aku menjadi org yg redha dgn ape yg bakal diberi.."oh DPLI oh KPLI".. semoga kamu semuapun menjadi org yg redha dgn apa yg ditakdirkan Allah.. cakap memang senang nak buat susah.. tp berdikit2 dulu.. keberkatan tu ada.. insyaAllah.. Alhamdulillah.. perjalanan aku hari nih setakat pukul 5.30 petang.. xmcm selalu.. sampai kul 10 mlm.. selamat sampai dapat tengok mak, abah, k.zuha, pjah, pujah, baya, wardah, dina n abg pejal.. nana sempat ckp tepon semalam.. ol d best tu nana.. panjang umur jumpa dirumah wahai adik.. kalau x.. kita jumpa di SANA.. semoga ade keberkatan sepanjang kehidupan aku yg dah aku lalui.. dan andai ada, semoga keberkatan itu akan membawa mak n abah ke jannah.. sayang mak.. sayang abah..sayang semua...

3 comments:

Hasanah said...

Alhamdulillah,
syukur kerana masih dapat sebut alhamdulillah

amlierxa said...

hm, kagum la.. bagus2

do keep a good work!!!

-dah lama la i x mengasah bakat menulis i... huhu.. minggu yg penuh kacau bilau.. haha-

hans said...

org cmnila yg kita mau...:)