Tuesday, September 1, 2009

Lucky I'm in Love with My Allah..

sayu rasa hati bila terbaca blog Lillah..sesungguhnya tiada apa yang boleh memberi ketenangan pada setiap jiwa dan ruh yang ada di mukabumi Allah ini melainkan Allah.. Sesungguhnya dari Allah kita datang,dengan Allah kita hidup,kepada Allah kita kembali..teringat ayat dalam blog lillah..
'kalau dah tercatat itu memang untukku, ianya memang untukku.. kalau bukan untukku.. memang bukan untukku..' ayat redha pujuk diri.."terasa betapa lapangnya hati & betapa selamatnya rasa bila Allah ada... sungguh sebenarnya apa yang paling saya perlukan pada setiap nafas ialah Allah..."
Masih terngiang-ngang perbualan antara aku dan sahabatku anis..satu yang aku perlu.."Ya Allah,Engkaulah yang mencampakkan setiap rasa yang hadir dalam setiap detik hidupku,jadi hanya Engkau yang layak untuk menghilangkan semua rasa yang Engkau campakkan itu keluar dr jasadku tatkala ia tidak perlu ada..Hanya Engkau Ya Allah satu satunya tempat aku memohon setiap sesuatu di alam ini..Walaupun aku tidak layak meminta apa-apa kerana tidak pernah memberi apa-apa untuk agamaMU..Sujud sembahku hanya utkMU.. Tatkala rasa itu datang,Engkaulah Teman yang ada untuk aku leraikan rasa itu.. sujudku itu Mungkin tiada erti bagiMU..tapi itu saja yang ada padaku.. Hanya sujud yang mampu aku tawarkan padaMU..Engkaulah Maha Pemberi Kekuatan pada setiap jiwa yang ada..Hanya Engkau Ya Allah..Engkau..Engkau..Aku sedar akan dosa2 ku..tidak layak aku berkata apa2..tapi hanya satu..Engkaulah segalanya untukku.. tiada yang lain yang dapat memahami aku..ampunkanlah aku Ya Allah.." Terasa seperti saat kematian makin hampir..makin hampir..
sunungguhnya kita bertuah kerana masih hidup dalam CINTA ALLAH..

aku ibarat bunga yang sentiasa menunggu cahaya mentari untuk menyegarkan aku..dan Allah yang selayaknya memberi sinar itu..segalanya milik Allah...My Allah..

3 comments:

Anonymous said...

dariNya kita datang
kepada Dia juga kita kembali...
kadang2 kita terlupa Dia sentiasa ada
Maha Melihat
Maha mendengar
namun kerna terkadang terlalu asyik meniti dunia,akhirat sepi dibelakang
sama2 mohon agar kita sentiasa mengingatiNya
amin

sahabat said...

Dulu...
kalau hati rasa xtenang, slalu diluahkan atas kertas, atau lebih canggih lg, dalam skrin laptop..

itulah ubat hati..
menulis memujuk diri..
membaca..mengaji..mengkaji..
ingat Allah itu ada..
hati jadi tenang..

sekarang..
bila hati pedih..
tercari-cari di mana ketenangan itu
tulisan semakin jauh..
Allah??
Ada...tp diri sendiri yang semakin hilang..

Allahku..
Allah kita..
Allah setiap makhluk dimuka bumi ini..
Allah ada..
cuma kita yang kadang2 hilang..

teman..
sama2 kita saling mengingatkan..
Aku x ingin hilang..
lebih2 lg hilang dr pandanganNya.

sahabat said...

Hidup x selalunya indah..

langit x selalu cerah..

suram malam x berbintang..

itulah lukisan alam..

begitu aturan Tuhan..