Saturday, July 4, 2015

Masalah sperma tidak sihat?Kesuburan Lelaki?dan Perempuan?

OK... Ini post umtuk suami isteri ye...hehehe..

Rahsia COQ10? Ianya memang boleh dihasilkan oleh badan tetapi akan mula berkurangan apabila usia semakin meningkat. Atau juga boleh berkurang dengan pengambilan ubat-ubatan spt ubat darah tinggi.

Bagaimana COQ10 membantu KESUBURAN WANITA?
Ia meningkatkan kesihatan telur dan KUALITI TELUR terutama pada wanita berusia.
Adakah COQ10 Membantu KESUBURAN LELAKI?
YAAAAAA....Ia Meningkatkan sperm count dan motility sperm. Ini bermakna ia boleh membantu mendapatkan sperma yang sihat untuk memastikan kesuburan di tahap maksimum.
Masih kabur lagi? Apa kaitan CoQ10 dengan kesuburan? Memandangkan CoQ10 asalnya boleh dihasilkan oleh badan, tetapi akan berkurang bila usia semakin meningkat. CoQ10 ini boleh memberi tenaga kepada sel. Dan ia boleh dijumpai dalam organ-organ yang perlu bekerja keras seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas, Proses pengeluaran telur, ovulasi dan perkembangan embrio memerlukan banyak tenaga. Jika tenaga ini tidak mencukupi maka ia mengganggu proses kesuburan itu sendiri.
This theory is supported by positive findings in Canadian research conducted in 2009 that showed test group subjects given CoQ10 supplementation produced more and better quality eggs, recorded higher pregnancy rates and gave birth to larger offspring than those who did not receive CoQ10.”


Manfaatnya terlalu banyak...boleh cuba bagi yang ingin mencuba penyelesaian yang diyakini bagus..cuma bezanya pada masa pengambilan...setengah orang 2 minggu sudah cukup untuk nampak hasil..setengah orang 2 bulan...setengah orang lagi 2tahun..yang pastiu kita cuba untuk dapat zuriat..dengan pengambilan zat yang penting..untuk dapat sperma yang sihat dan juga ovum yang sihat..




No comments: